WELCOME

Hello!!! We want to welcome you to our English blog. We would like to offer you different activities, videos or games we have found on the internet, so you can play with your child at home, and review the vocabulary and grammar they are learning at school. Learning a foreign language is easier through playing, and new technologies can help them, because it is a fun and great way to learn English. We hope you enjoy these activities as much as your child does, and help you as parents to use different tools to help your child with this language. You can also comment with any concerns you have or if you like or dislike any activity. Thank you and we hope you have fun playing the games and singing the songs with your child!


También utilizaremos este blog para haceros llegar recursos y actividades de Ciencias Sociales, Lengua, Matemáticas, Religión y E. Física.

Esperamos que os sean útiles y que los disfrutéis. ¡No os perdáis nada!

jueves, 19 de marzo de 2020

2nd Grade Natural Science - Review Tools and Machines! (Entrada y vídeo creados por Laura Jiménez Sánchez)

Hello everybody!! 

Let's take a look at Tools and Machines. First of all, check this video that we have prepared for you:
Vamos a seguir repasando la unidad de Máquinas y Herramientas. Lo primero de todo, mira este vídeo.




We hope you liked it! Now, can you identify any tools and machines at home? Try to name them.  
¡Esperamos que os haya gustado! Ahora, ¿podrías identificar algunas máquinas y herramientas que tienes en casa? Intenta decir cómo se llaman.

Now let's practice what we have learnt and work a little bit.
Ahora, vamos a trabajar un poco y a poner en práctica lo que hemos aprendido.

ACTIVIDADES RECOMENDADAS:

Natural Science Book - Pages 83 & 85

Aquí tienes los audios:

Page 83, ex. 1

Page 83, ex. 2

Page 85, ex. 1

Os facilitaremos las soluciones cuando hayamos visto todos los contenidos. 

También os facilitamos unas fichas. NO ES NECESARIO IMPRIMIR, están incluidas en el dosier de fichas que repartimos a los niñ@s el último día. 

FICHA 1 

FICHA 2